Grammar 1
زبان انگلیسی دوم و سوم دبیرستان
Hi...Welcome to my web
نگارش در تاريخ 22 مهر 1389برچسب:گرامر, توسط Elaheh.T

 

ماضي بعيد (گذشته كامل)
دستور زبان
دستور زبان يا گرامر اين درس درباره ماضي بعيد (گذشته كامل) مي باشد. به اين زمان، در انگليسي pastperfect tense گفته مي شود.

1 –
زمان ماضي بعيد براي عملي به كار برده مي شود كه در گذشته قبل از عمل ديگري انجام شده است.مثلاً من قبل از اينكه به رختخواب روم يك ساندويچ خورده بودم. (هر دو عمل رفتن به رختخواب و خوردنساندويچ در گذشته انجام شده است ولي خوردن ساندويچ قبل از رفتن به رختخواب صورت گرفته است)
I had eaten a sandwich before I went to bed.
2 – فرمول اين زمان به صورت had +pp مي باشد. يعني از فعل had به اضافه قسمت سوم فعل، برايفعل ماضي بعيد استفاده مي كنيم
 
برای سوالی کردن این زمان از فعل کمکی hadاستفاده می کنیم
Had you eaten a sandwich before you went to bed?
 
آيا شما قبل از آنكه به رختخواب بروي يك ساندويچ خورده بودي ؟
 
برای منفی کردن این زمان از فعل کمکی had not استفاده میکنیم
I had not eaten a sandwich befor I went to bed.
من قبل از اينكه به رختخواب بروم يك ساندويج نخورده بودم
 
فعل گذشته كامل در چه مواردي به كار مي رود؟
الف) هر گاه در جمله مرکب حرف اضافه before(قبل از) یا after (بعد از)همراه یک فعل گذشته ساده
وجود داشته باشد.مانند:
She went to bed before she had turned off the T.V
او قبل از اينكه به رختخواب برود تلويزيون را خاموش كرده بود
 
She ate her lunch after she had washed her hands.
او پس از آنكه دستانش را شسته بود، ناهارش را خورد
 
ب)هرگاه در جمله قید before (قبلاَ) و یا previously (قبلاَ) وجود داشته باشد فعل به صورت گذشته
کامل به کار میرود.
I had seen this film before.
من قبلاً اين فيلم را ديده بودم
I had cleaned this room previously
من قبلاً اين اتاق را تميز كرده بودم
 
ج)هرگاه در جمله مرکب by the time (وقتی که) همراه فعل گذشته ساده وجود داشته باشد.مانند:
I had cleaned this room by the time you arrived.
وقتي كه شما رسيديد، من اين اتاق را تميز كرده بودم.

د) هر گاه در جمله مركب، as soon as (به محض اينكه) همراه فعل گذشته ساده وجود داشته باشد، گذشتهكامل كاربرد دارد . مانند :
I went to visit her as soon as I had known she was ill.
من به محض آنكه دانستم كه او مريض است به ملاقاتش رفتم
 
و)هرگاه در جمله مرکب already (قبلا) همراه فعل گذشته ساده وجود داشته باشد فعل گذشته کامل به کارمی رود.مانند:
He had already learned English when he went to England.
او وقتي كه به انگليس رفت تقريباً انگليسي را ياد گرفته بود.
 


نظرات شما عزیزان:

sara joon
ساعت15:56---20 مهر 1389
من از زبان متنفرم
سال دوم ریاضی ام
بالاخره چه بخوایم چه نخوایم باید بخونیم زبان رو....


ارش
ساعت19:11---17 مهر 1389
واقعا عالیه استفاده کردم ولی مطالب بیشتری را ارائه بدهیند مرسی

ارش
ساعت19:11---17 مهر 1389
واقعا عالیه استفاده کردم ولی مطالب بیشتری را ارائه بدهیند مرسی

mehrdad
ساعت18:37---17 مهر 1389
آخه مسخره ها........ببخشید اول سلام


آخه مسخره ها شما خودتونو مسخره کردین؟
این مسخره بازیا چیه در آوردین؟
هان؟
برنم تو سرت؟
هان؟
هان؟
آهان؟

بیخیال
منظورم اینه که وبلاگتون عالیه فقط یکم عصابم خورده!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: